יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

סוגי בנייה פופולאריים

הסבר על סוגי בנייה יכול לעזור לכל מי שמתלבט לגבי רכישת נכס, השקעה בפרויקט או ביצוע עסקאות נדל"ן. כידוע, תחום הנדל"ן עובר לא מעט תמורות ומחירי הבתים והדירות נמצאים במגמת עלייה. יחד עם זאת, יש מספר סוגי בנייה עיקריים, ולכל אחד מהם מאפיינים אחרים.

בנייה בלבנים ובנייה בעץ


השיטה המסורתית והקונבנציונאלית היא בנייה בלבנים. ניתן למצוא תיעוד לבנייה בלבנים כבר לפני אלפי שנים, בעיקר בערים אשר נבנו רחוק ממקורות מים. על אף הותק שלה ממשיכה בנייה בלבנים להיות שיטה מובילה וייחודית. מצד שני, חשוב לזכור כי העלות הראשונית של בנייה מסורתית בלבנים גבוהה למדי. השיטה אינה חסכונית באנרגיה, היא לא עומדת בדרישות ובתווי התקן החדשים של שמירה על איכות הסביבה או עמידות בפני רעידות אדמה, ולא ניתן לנצל אותה לצורך יצירת בידוד תרמי. בהשוואה לשיטות בנייה מודרניות יש לבנייה קונבנציונאלית חסרונות רבים, ולכן כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שבוחרים בה.

גם בנייה בעץ נחשבת שיטה ישנה, אשר משמשת כיום בעיקר לצורך השגת מראה ייחודי ואסתטי. אלו היתרונות של בנייה בעץ:


  • מהירות 
  • קל לבצע עבודות צנרת וחשמל 
  • אפשר ליצור שילוב מרשים בין חזות לעיצוב פנים

החסרונות של בנייה בעץ הם סיכוי גבוה לריקבון ולהופעת תולעי עץ או מזיקים אחרים. העץ הוא מקור מחיה של חיות רבות וקשה למנוע את ההשתלטות שלהם על הבית לאורך זמן. גם חוזק הבית וטיב החומרים יכולים להיות חיסרון משמעותי במגורים לתקופות ארוכות.

שיטות בנייה מתקדמות


אלו שיטות הנחשבות מתקדמות יותר עבור בנייה:


  1. בנייה טרומית – זו שיטה הנשענת על עקרונות מודולאריים. בשיטת הבנייה הזו מכינים את רוב הרכיבים מראש, במפעל או באתר ייעודי. לאחר מכן משנעים את הרכיבים אל אתר הבנייה באמצעות משאיות וציוד מכני הנדסי. מי שמחפש אחר יצירתיות יתקשה למצוא את מבוקשו בבנייה טרומית, אך החסרונות הבולטים הם בעיקר חוסר אטימות, בידוד תרמי ואקוסטיקה. 
  2. בנייה ירוקה – זו שיטה מתקדמת מאוד המנצלת את כל היתרונות של המדע המודרני. המטרה של שיטות בנייה ירוקה היא לשפר את איכות החיים, מבלי לפגוע באיכות הסביבה או במשאבי הטבע המתכלים. בגישה זו אל בנייה משתמשים בחומרי בנייה עמידים, אשר אינם דורשים תחזוקה. הבנייה מתבצעת במהירות, ניתן להבטיח בידוד מלא והעלויות נמוכות מאוד. 
  3. בנייה קלה – בשיטת בנייה קלה משתמשים בעיקר באלומיניום. זהו חומר מבודד, אמין ועמיד אשר באמצעותו ניתן לבנות בתים, משרדים, מחסנים ועוד. מבחינה כלכלית נחשבת בנייה קלה למשתלמת מאוד. עבודות בנייה קלה מפוקחות על ידי מהנדסים ואנשי מקצוע אשר מתחייבים לבטיחות המבנה.

לסיכום, יש המון שיטות בנייה והן מצליחות לשפר את הגישה המסורתית והמיושנת. חשוב להכיר את השיטות הללו, ולבצע בנייה איכותית, מוצלחת ובעיקר בטוחה עבור הטווח הקצר והארוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה